PODSTAWY PSYCHOLOGII
Prowadząca - Małgorzata Rudnicka-psycholog w wieloletnim doświadczeniem
Komunikacja interpersonalna jest jednym z podstawowych narzędzi umożliwiających nawiązanie kontaktu między ludźmi. Skuteczny proces przekazu informacji ma bezpośredni wpływ na wiele obszarów funkcjonowania. Przede wszystkim jest istotny z punktu widzenia takich działań jak: budowanie porozumienia, pomaganie, udzielanie wsparcia, tworzenie zespołu, przydział zadań, motywowanie, jakość prowadzenia spotkań czy negocjacji. Jakość komunikacji wpływa bezpośrednio na to jak rozumiemy innych i jak sami jesteśmy przez inne osoby zrozumiani.
W trakcie warsztatów zostaną zaprezentowane praktyczne metody i narzędzia pozwalające lepiej zrozumieć zachowania i preferencje uczestników dialogu. Uczestnicy warsztatów zdobędą praktyczne umiejętności, dzięki którym będą mogli redukować nieporozumienia i konflikty w komunikacji. Podczas całego szkolenia będą wykorzystywane ćwiczenia indywidualne i grupowe aktywizujące wszystkich uczestników i pozwalające praktycznie przećwiczyć prezentowaną wiedzę.
Cele szkolenia:
- Wyposażenie w umiejętność komunikacji w kontaktach indywidualnych i w grupie.
- Analizowanie wpływu sposobu przekazywania komunikatu na skuteczność porozumiewania się.
- Podniesienie świadomości własnych barier i stylów komunikowania się.
- Lepsze zrozumienie motywów kierujących zachowaniem swoim, jak i innych.
- Dostarczenie wiedzy na temat podstaw skutecznej komunikacji w sytuacjach trudnych.
Korzyści dla uczestników:
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy powinni:
- umieć stosować w praktyce techniki aktywnego słuchania oraz przekazywania informacji zwrotnej
- mieć zwiększoną gotowość zmiany stylu komunikacji i dopasowania go do potrzeb odbiorcy
- zdobyć umiejętność formułowania opinii, oczekiwań, wyrażania emocji i potrzeb
- mieć podniesiony poziom rozpoznawania własnych potrzeb i stanów emocjonalnych,
- zwiększyć możliwość budowania porozumienia.
Dodatkową korzyścią dla uczestników zdobytą podczas szkolenia będzie doskonalenie umiejętności budowania i podtrzymywania relacji poprzez wzajemne poznanie się i określenie swoich stylów komunikacji i działania. Poprzez skuteczną komunikację interpersonalną uczestnicy będą umiejętnie tworzyć bezpieczne warunki skutecznego niesienia pomocy i wsparcia oparte na wzajemnym zaangażowaniu i uważności.
Treści programowe warsztatu:
- Blok integracyjno-informacyjny
- Wprowadzenie do teorii komunikacji.
- Poziomy porozumiewania się
- Bariery w procesie komunikacji.
- Narzędzia nadawcy i odbiorcy.
- Aktywne słuchanie
- Analiza sytuacji trudnych w kontaktach z ludźmi pod kątem komunikacji interpersonalnej.
- Trening komunikowania się w wybranych sytuacjach interpersonalnych.
- Wnioski dotyczące obszarów dalszego doskonalenia umiejętności psychospołecznych uczestników.
TERMIN I MIEJSCE:
Brak wolnych terminów
TERMIN I MIEJSCE:
– 1 – 2 luty 2025
– godz.: 10:00 – 18:00
– miejsce: Otwock
KOSZT: 800 zł